House PK

House PK


PNAS BERAPI! NAMPAKNYA MACAI PAKATAN HANJENG MAKIN PANAS DENGAN SYED MOKHTAR!

Posted: 26 Oct 2013 08:59 AM PDT

Aku tak tau nak cakap apa lagi dah dengan penyokong Pakatan ni, asal gula naik je Syed Mokhtar mereka serang dan terkini mereka gambarkan kununnya bila Syed Mokhtar ambil alih gula dari cina racist bangsat si Robert Kuok maka Syed Mokhar la puncanya gula naik.

Pecacai-pecacai Pakatan Rakyat sekarang sedang sibuk memanipulasi dan memutarbelitkan apa-apa sahaja isu yang telah dibangkitkan oleh Najib Abdul Razak dalam Pembentangan Belanjawan 2014 semalam. Dan sudah pasti beberapa perkara yang dilihat dekat dengan rakyat, menjadi perhatian, walaupun pada masa yang sama, mereka tidak faham pun apa itu GST!!!

Pecacai Pakatan Rakyat sekarang sedang sibuk membandingkan HARGA GULA dari zaman Robert Kuok dengan Syed Mokhtar Al-Bukhari. Dan seperti biasa, apabila seseorang itu merupakan PECACAI PAKATAN RAKYAT, bermakna dia akan sentiasa mengutuk bangsa Melayu walaupun dia sendiri berbangsa Melayu.

Dan biasanya, perbuatan tersebut akan dilapik dan didalihkan dengan kata-kata, 'AGAMA LEBIH PENTING DARI BANGSA' walaupun dalam banyak hadis, Nabi s.a.w begitu menyayangi bangsanya iaitu Arab Quraisy.

Membandingkan harga gula antara zaman monopoli Robert Kuok dengan harga gula pada zaman 'perkongsian' pasaran gula antara Robert Kuok dan Syed Mokhtar Al-Bukhari, jelas memperlihatkan kedangkalan para pecacai. Malah ia jelas membuktikan betapa terdesaknya mereka untuk menjilat lurah punggung Robert Kuok yang sekarang ini menetap dan bermastautin bahkan besar kemungkinan akan mati di Hong Kong.

Mengapa agaknya mereka tidak membandingkan harga gula dari zaman sebelum penjajahan British dengan zaman sekarang? Bukankah itu akan lebih menampakkan jurang yang sangat luas? Dan mengapa pula tidak membandingkan harga gula yang ada di pasaran dengan gula yang dihasilkan sendiri?

Harga makanan dunia memang sedang naik. Gandum, beras, sekoi, oat dan jagung telah naik harga berkali-kali ganda. Tidak ada mana-mana negara yang SEBODOH MALAYSIA memberikan subsidi yang amat keterlaluan untuk komoditi berasaskan makanan walau Amerika Syarikat sekalipun. Malah Russia dan China turut menyekat eksport gandum ke negara asing tidak lama dahulu bagi memenuhi permintaan tempatan.

Agak-agaknya para pecacai tahu ke benda-benda segini? Atau mereka sebenarnya memang dilahirkan tongong dan bahlol sehingga akhirnya membenarkan situasi mengapa mereka menyokong Pakatan Rakyat?

Kat atas ni artikel tulisan blogger Flying kick, aku harap lepas korang baca artikel ini korang faham la ya, dan tolong jangan jadi melayu bodoh yang suka kena tipu dengan cinabeng laknatullah! Harga naik sebab kerajaan tari subsidi mengong, bukan sebab Syed Mokhtar nak naikkan ikut suka dia.

Aku tengok Cinabeng ni secara konsisten menyerang penaga Melayu Islam bernama Syed Mokhtar ni, dan paling menyedihkan ada melayu bangang dok tolong mereka ni...
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Marilah rakyat Malaysia, berikan pendapat anda supaya anda boleh meluahkan apa yang anda fikirkan kepada semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...