Kedah Ke KL

Kedah Ke KL


#HOT!! Kontroversi 'Perah Buah' Student Prof Izzi Ali Tak Berani Nafi?

Posted: 09 Apr 2014 08:12 AM PDT


Selepas mengambil sikap berdiam diri selepas didakwa mencabul dengan meraba buah dada seorang pelajarnya, pensyarah yang juga pakar motivasi terkenal, Profesor Izzi Ali mula memberi reaksi di laman Facebook miliknya.

Dihujani dengan pelbagai pertanyaan dari peminat serta pengikutnya di laman sosial, Prof Izzi bagaimanapun tidak memberi respon secara langsung terhadap dakwaan yang mengaibkan itu.

Sebaliknya, pensyarah Matematik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Arau, Perlis itu sekadar meletakkan status memetik surah An-Nisaa berbunyi:

"Di mana jua kamu berada maut akan mendapatkan kamu, sekalipun kamu berada dlm benteng yang tinggi lagi kukuh."

Namun, tidak diketahui sama ada status tersebut mempunyai sebarang kaitan dengan kontroversi yang memalit namanya ketika ini.

Status itu kemudiannya mendapat reaksi pelbagai dari pengikut-pengikutnya yang mahu beliau menjawab sama ada dakwaan yang dilemparkan terhadapnya adalah benar atau sebaliknya.

"Prof, sila kemukakan (penjelasan) adakah betul pasal (dakwaan) kes budak UiTM Arau, Perlis tu? mohon prof terus terang," tanya seorang pemilik akaun Facebook bernama Mohd Syafiq.

Soalan itu mengundang reaksi daripada pemilik akaun Facebook lain yang mahukan Prof Izzi memberi respon, namun ada juga pengikutnya yang meminta semua pihak berhati-hati kerana ada kemungkinan beliau difitnah.

Beberapa pemilik akaun Facebook meminta Prof Izzi tampil membersihkan namanya memandangkan beliau mempunyai pengikut yang ramai.

"Kalau tak salah kenapa diam, bagilah penjelasan. Budak perempuan itu takkan nak malukan diri dan jatuhkan maruah sendiri dengan buat laporan semata-mata nak jatuhkan maruah profesor," kata Basyari Fiqri.

Mohd. Syahir pula meminta semua pihak bersabar dan tidak membuat kesimpulan sendiri dan menanti penjelasan daripada Prof Izzi sendiri manakala Mohd. Nazri pula berharap supaya pakar motivasi berkenaan sabar dengan dugaan.



Akhbar sebelum ini melaporkan mengenai kelakuan tidak senonoh seorang pensyarah instutusi pengajian tinggi yang didakwa sering mencabul kehormatan pelajarnya.


Negara kemudiannya digemparkan mengenai penyebaran satu salinan laporan yang dibuat oleh pelajar wanita di UiTM Arau, Nurul Shuhada Shahadan mengenai kelakuan pensyarahnya yang meraba payu daranya ketika berada di pejabat lelaki berkenaan.

Dalam laporannya, Nurul Shuhada mendakwa pensyarah Matematiknya, Prof Izzi melakukan perbuatan tidak senonoh itu di dalam pejabatnya. -malayazoom

Jika ada mana-mana pelajar ataupun staff pernah mengalami perkara yang sama anda diminta tampil ke hadapan bagi membantu siasatan biarpun secara rahsia.











Komen:

Masih ramai yang tertanya-tanya betul ka cerita ni? Memang pada awalnya kita susah nak percaya sebab Prof Izi ni kononnya pakar motivasi, orang terkenal, profesor pulak tu. Tapi benda busuk ni, kalau dah selalu sangat buat, lama mana nak boleh cover?

Mungkin disebabkan dia ada nama, jawatan dan pangkat, selama ini perbuatan keji dia tu 'dilindungi' namun sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga.

Bukan Mc nak tuduh, tapi cerita tentang Prof Izi ni di Uitm Dungun dulu pun dah riuh rendah, cuma takdak yang berani kedepan. Kali ni di Uitm Arau pulak, selamatlah budak Shuhada tu buat report polis, Mc ingat, kalau dia tak buat dah tentu sampai bila-bila pun student perempuan kat sana diperah-perah oleh Prof Izi ni.

Baca last msg budak Shuhada ni Prof Izi,


Memang benda ni boleh dibuat, boleh ditipu, tapi Mc tak rasa budak ni sanggup gadai maruah diri untuk menipu dalam benda macam ni. 1 Malaysia tau woo.. mana dia nak letak muka lepas ni?

Selalunya seseorang perempuan akan bangkit bila maruah dirinya dicalar dan dicabar.

P/s: ini sebenarnya peringatan pada mana-mana pensyarah yang suka ambil kesempatan pada pelajar..

McTheory:
Kita sekarang mungkin tak percaya, kalau kena kat anak sendiri baru padan muka.

INFO!! Anwar akan DEDAH Rahsia Dimana Pesawat #MH370 DiSorok? #PrayForMH370

Posted: 09 Apr 2014 06:12 AM PDT


Datuk Seri Anwar Ibrahim dilapor akan membuat pendedahan mengejutkan mengenai lokasi sebenar pesawat MH370 minggu depan, dengan syarat BN menerima usul untuk membahaskan perkara tersebut di Parlimen Khamis nanti.


Ini adalah lanjutan dari pengesahan Anwar kepada akhbar The Telegraph semalam bahawa Putrajaya sememangnya ada menyembunyikan maklumat penting dalam kes kehilangan MH370 ini. Sudah tentu Anwar tahu apa yang Putrajaya cuba sembunyikan bila mengeluarkan kenyataan seperti itu.

kes kehilangan MH370, Anwar akan dedah kan lokasi sebenar MH370, info terkini pesawat MH370, berita

Tujuan pendedahan itu dibuat kerana Anwar nak menjawab kritikan pemimpin-pemimpin UMNO kononnya kenyataannya kepada The Telegraph tidak berasas dan bertujuan nak memburukkan imej negara.

Persoalan seterusnya, kenapa di Parlimen, kenapa tidak sekarang, ketika usaha mencari sedang giat berjalan di Lautan Hindi?

Selain dari itu, dalam pendedahan tersebut yang akan dibuat khamis nanti, Anwar akan turut mendedahkan beberapa maklumat sulit mengenai keupayaan radar negara bagi menunjukkan sememangnya lokasi pesawat itu diketahui kerajaan selama ini.

Anwar memang mahu bercakap mengenai perkara ini kerana beliau mengaku mempunyai pengetahuan meluas mengenai radar tentera berbanding orang lain, mungkin radar tu dia yang cipta atau sengaja mahu menipu rakyat dan melaga-laga kan negara lain dengan Malaysia.

Apa-apa pun sama-sama kita nantikan pendedahan dari Anwar itu nanti.

sumber

INFO!! Lokasi Kotak Hitam Pesawat #MH370 Semakin Hampir diketahui? #PrayForMH370

Posted: 09 Apr 2014 02:39 AM PDT




Misi pencarian MH370 kian meyakinkan apabila signal yang konsisten dengan kotak hitam pesawat berkenaan dikesan kapal HMAS Ocean Shields sebanyak dua kali di Lautan Hindi, semalam.

Perkara ini diumumkan Ketua Pusat Koordinasi Agensi Bersama (JACC), Angus Houston dalam satu sidang media sebentar tadi.

Dengan penemuan ini, Houston yakin misi pencarian kian positif dan akan menemui sesuatu tidak lama lagi.

Pengumuman ini boleh dikatakan penemuan paling meyakinkan selepas Towed Pinger Locator Ocean Shields diumumkan turut mengesan dua isyarat berasingan pada lewat Sabtu dan awal pagi Ahad lalu.

Isyarat tersebut dikatakan konsisten dengan isyarat yang sepatutnya dikeluarkan oleh dua kotak hitam yang menyimpan data penerbangan dan satu lagi rakaman suara kokpit.

Turut dilaporkan mengesan isyarat serupa adalah sebuah kapal China, Haixun 01 pada Jumaat dan tengah hari Sabtu lalu. Isyarat yang dikesan ini terletak di satu lagi lokasi kira-kira 300 batu nautika dari kapal HMAS Ocean Shield.

Bagaimanapun, HMAS Ocean Shields dan Haixun 01 akan menjalankan siasatan secara berasingan bagi mengenalpasti sama ada isyarat yang dikesan kedua-dua kapal ini akan membawa kepada berita yang sudah 33 hari dinantikan dunia.



Kenyataan itu disokong oleh dua lagi signal daripada Kota Hitam yang dikesan semalam oleh Ocean Shield yang membawa state of the art pengesan frekuensi kotak Hitam masing berdurasi 5 minit 25 saat dan 7 minit. Melalui pengesanan ini, maka harapan untuk menjumpai dengan segera titik dimana pesawat itu terjunam, akan diketahui dalam masa sedikit waktu lagi.

Jika titik di mana pesawat itu berjaya di pin point, maka Bluefin 21 akan digunakan untuk menjalankan pemetaan atau menentukan apakah memang ada bangkai pesawat di dasar laut. Berasaskan keadaan semasa, hanya MH370 yang sedang dicari membawa Kotak Hitam khusus untuk pesawat.

INFO!! Kementerian akan wujudkan Akta Untuk Mengawal Pengeluaran Herba negara! @IsmailSabri60 #Dsis

Posted: 09 Apr 2014 01:10 AM PDT



KUALA LUMPUR – Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani bercadang mewujudkan satu akta bagi menyekat tindakan membawa keluar bahan herba komersial demi memelihara industri herba negara.

Menterinya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pengwujudan akta itu sekaligus mengelakkan kerugian besar kepada negara terhadap produk herba di mana tiada undang-undang khusus yang membolehkan kerajaan berbuat demikian.

Akta sekatan itu katanya akan diambil daripada Akta Biodiversiti yang kini dilaksanakan di Sarawak di mana apa sahaja tumbuhan di negeri terbabit tidak boleh dibawa keluar oleh sesiapa.

"Majlis Pembangunan Herba Negara membuat keputusan untuk kita mengkaji supaya dapat mewujudkan satu akta khas untuk menyekat pengeluaran herba keluar negara secara mentah.

"Ini kerana kita dapati banyak produk daripada negara kita yang dibawa keluar negara secara mentah kemudian dibuat penyelidikan dan pembangunan (R&D) serta dipatenkan, jadi ini merugikan kita," katanya selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Pembangunan Herba Negara di Wisma Tani hari ini.

Beliau berkata, cadangan akta berkenaan akan dibentang di Parlimen secepat mungkin.

Pihak kementerian juga katanya akan bekerjasama dengan Kastam Diraja Malaysia untuk menyenaraikan beberapa barangan herba barangan tersebut terus dibawa keluar dari Malaysia.

Untuk pembangunan industri herba, kerajaan memperuntukkan sejumlah RM533 juta setahun yang akan diagihkan kepada penanam herba di seluruh negara.

"Produk yang dikeluarkan setakat ini sudah ada 16 produk seperti Kacip Fatimah, Misai Kucing, Tongkat Ali dan lain-lain lagi. Kita akan perluaskan.

"Sementara itu, terdapat dua produk daripada syarikat yang telah melalui proses R&D di mana ia telah mula masuk ke pasaran," kata Ismail.

Sebanyak 17 kawasan sudah diwartakan sebagai kawasan penanaman herba di seluruh negara melibatkan 233 usahawan tani.

Nilai pengeluaran hasil tanaman herba didapati meningkat daripada RM1.1 juta pada akhir 2012 kepada RM2.3 juta pada akhir tahun lalu.

Namun kementerian menyasarkan pendapatan sejumlah RM2.2 bilion menjelang 2020 memandangkan produk akhir berasarkan herba kian mendapat permintaan tinggi terutamanya daripada China.

TERMA RUJUKAN MAJLIS PEMBANGUNAN HERBA NEGARA

1. Merangka dasar, hala tuju strategik dan pelan tindakan pembangunan industri herba;
2. Memantau pelaksanaan pelan tindakan pembangunan industri herba;
3. Menyelaras pelaksanaan pembangunan industri herba negara yang melibatkan pihak jabatan/agensi kerajaan, kerajaan negeri dan swasta;
4. Menyediakan dan mengenalpasti peraturan-peraturan atau garis panduan yang berkaitan dalam pembangunan industri herba; dan
5. Menimbangkan penubuhan entiti/struktur organisasi berkaitan pembangunan industri herba.

Dibawah EPP#1 ( Produk Herba Bernilai Tinggi )

 18 herba terpilih telah dikenal pasti untuk diberi tumpuan dan keutamaan :

1. Tongkat ali
2. Kacip fatimah
3. Dukung anak
4. Hempedu bumi
5. Misai kucing
6. Pegaga
7. Roselle
8. Belalai gajah
9. Mengkudu
10. Halia
11. Mas cotek
12. Sireh/kaduk
13. Sambung nyawa
14. Merungai
15. Peria katak
16. Lempoyang
17. Gelenggang
18. Senduduk


McTheory:
Malaysia memang terkenal dengan herba-herba tradisional yang hebat. Kalau kita tak jaga dan kawal herba-herba ini. Sudah tentu negara lain yang akan kutip hasil. Baik kita kaji dan komersialkan herba kita. Daripada dok jual mentah, pendapatan pun tak bertambah.

HOT!! Tian Chua REMBAT Duit PKR RM100 Juta Untuk Bantu Kempen Azmin? #PRselangor #PemilihanPKR

Posted: 08 Apr 2014 08:42 PM PDT


Makin lama makin pelik pulak pemilihan PKR ni, ada yang kita jangka jadi, tapi tak jadi, ada yang kita jangka tak jadi, tapi jadi pulak. Contohnya gabungan Saifudin, Rafizi dan Nurul Izzah. Siapa sangka Saifudin akan muncul bertanding Timbalan Presiden?

Sebelum ni kita cuma lihat drama diantara Azmin dan Khalid, cuma kali ni jalan cerita pemilihan jadi makin menarik. Biasa la, dah ramai pelakon, mesti filem lagi best. betui?

Pelik apabila kita lihat Rafizi boleh berganding bahu bersama Saifudin Nasution. Betul ke Rafizi ni nak bantu Saifudin? Atau ada undang disebalik batu? Dikatakan Rafizi diantara orang yang bertanggung jawab membawa Saifudin bertanding Timbalan Presiden ni.

Untuk apa Rafizi pulun nak suruh Saifudin bertanding ya?


Beralih pula kepada Tian Chua, pada mulanya Mc nampak Tian Chua bersama SUARAM untuk jatuhkan Azmin. Boleh rujuk SINI. Tapi sebenarnya, itu hanya wayang semata, ada info terbaru memberitahu si Tian Chua dan Sivarasa ada main drama pada kali ini, malah ada penyelewengan wang parti dari dana SUARAM yang berjumlah kira kira RM100juta.

Wang yang sepatutnya sampai ke tangan parti, telah di sebat oleh Tian Chua dan Sivarasa. Untuk apa Tian Chua dan Sivarasa sebat duit sebanyak tu?

Tian Chua dikatakan sudah bergabung dengan Team Azmin/Anwar untuk membantu menempatkan Azmin sebagai Timbalan Presiden. Mungkinkah dana 100 juta tersebut akan digunakan dalam kempen Azmin? Disebabkan itu juga, Tian Chua kemungkinan besar menarik diri dari persaingan timbalan presiden.

Kemunculan Saifudin juga sebenarnya mahu membantu Azmin untuk mengalahkan Khalid. Bila terjadi pelanggaran diantara Saifudin dan Khalid, maka Azmin boleh berkempen dan mencapai cita-citanya menjadi Menteri Besar Selangor.

Sebenarnya Anwar sudah pun menjanjikan kerusi MB Selangor pada Azmin, itu pun jika beliau berjaya menjadi Timbalan Presiden PKR. Atas alasan tersebut, Azmin mengunakan segala-gala yang beliau ada untuk pastikan beliau menang pada kali ini.


Jadi, untuk pastikan Azmin menang, sudah tentu ia memerlukan modal yang sangat besar. Apakah wang rm100 juta Tian Chua tu tak cukup besar untuk Azmin guna dalam kempen pada kali ini? he he he..

P/s: Jadi pembaca agaklah kann.. Rafizi tu sebenarnya kem mana ya?

McTheory:
Lu pikir la sendiri.. he he

HOT!! Perempuan Simpanan Tuntut MB Selangor RM3 juta? #PRselangor

Posted: 08 Apr 2014 05:37 PM PDT


Sebelum ini, kisah perceraian Nurul Izzah telah dibocorkan oleh puak dari dalam PKR sendiri terdiri daripada kumpulan pro-Azmin Ali termasuklah Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin. Cerita tersebut disampaikan kepada blogger pro-UMNO dan apabila berita tersebut viral, cytro pro-UMNO dipersalahkan kerana kononnya melakukan fitnah.

Walau bagaimanapun cerita tentang perceraian Nurul Izzah dan suaminya, benar-benar berlaku dan Nurul Izzah sendiri yang memohon mahkamah syariah agar membenarkan dia menceraikan suaminya yang dikatakan mengalami kegagalan syahwat, sekaligus gagal memenuhi keperluan batinnya.

Hari ini, gempar pula dengan berita bekas perempuan simpanan seorang Menteri Besar menuntut agar diberikan RM3 juta selepas Menteri Besar tersebut gagal menepati janjinya. Baca Sini

Siapakah perempuan simpanan itu dan siapa pula Menteri Besar yang dimaksudkan?

Berita berkenaan dipangkalkan di PETALING JAYA. Sekaligus cuba memberi petunjuk bahawa Menteri Besar itu adalah Menteri Besar Selangor. 'Perempuan simpanan' yang paling terkenal walaupun kesahihannya belum diketahui adalah seorang wanita bernama Rahimah yang khabarnya adalah Pegawai Koordinator di Pejabat Menteri Besar Selangor selain turut memiliki beberapa buah syarikat perniagaan.

Mengapa berita ini dikeluarkan dan apakah kesannya kepada Khalid Ibrahim?


Khalid Ibrahim dikenali sebagai Menteri Besar kedekut yang gagal mengeluarkan duit Kerajaan Negeri Selangor untuk membiayai operasi PKR. Beberapa kali cubaan menggulingkan Khalid Ibrahim gagal oleh para pemimpin PKR termasuklah yang terbaru, yang diketuai oleh Anwar Ibrahim sendiri.

Semalam, Wan Azizah melafazkan ikrar bahawa dia tidak berniat hendak menjadi Menteri Besar Selangor. Namun seperti biasa, setiap kali ada pengumuman yang dibuat oleh Wan Azizah, maka perkara sebenar yang berlaku adalah sebaliknya.

Berita tentang Menteri Besar serta perempuan simpanannya, sebenarnya adalah adalah berita yang bertujuan untuk memalukan Khalid Ibrahim, sekaligus menekannya agar segera melepaskan jawatan, selain ugutan agar tidak meneruskan niatnya untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.

Kumpulan pro-Azmin Ali yang dibantu oleh Ketua Wanita PKR sebelum ini telah berjaya mengenakan Nurul Izzah, anak perempuan Anwar Ibrahim sendiri. Justeru, mereka cuba mengulanginya terhadap Khalid Ibrahim agar tidak meneruskan niat untuk menentang Azmin Ali. Apatah Khalid Ibrahim bagi mereka tidak cukup bijak untuk berpolitik dan seringkali boleh dijadikan lembu yang dicucuk hidung.

Agak menarik ialah, pro-PKR kelihatan tidak begitu teruja dengan berita ini walaupun ada seorang dua yang memetiknya sambil cuba menghalakan kepada beberapa orang Menteri Besar dari kalangan pimpinan UMNO. Ramai yang melihat berita ini sebenarnya lebih tertumpu dan terkait dengan Khalid Ibrahim serta wanita bernama Rahimah yang sebelum ini telah dikhabarkan menjalin hubungan terlarang semenjak dari PNB lagi.

Ironinya, 'skandal' Khalid Ibrahim dengan wanita itu juga, mempunyai kaitan langsung dengan Azmin Ali yang dibantu oleh Zuraidah Kamaruddin!

Sumber Mc petik dari blog selangorchronicle blog geng Selangor sendiri. Pada mulanya Mc pun tertanya-tanya MB mana yang ada perempuan simpanan. Kalau Guan Eng kita panggil KM, dia pun memang ada geli-geli dengan 'Rainbow' dulu kan cerita ni pernah hangat.

Sekarang ni, muncul pulak cerita MB Selangor ada skandal, malah tuntut rm3 juta!! Cerita ni muncul diwaktu pemilihan PKR. Orang UMNO rasanya taktau kisah apa yang berlaku dalam pejabat MB Selangor, kalau tau pun taklah sedetail orang-orang dalam tu.

Jadi memang benarlah, cerita berkaitan dengan skandal ni, dikeluarkan untuk menjatuhkan seseorang. Kalau dah cerita di Selangor, takkan kisah skandal MB Johor pulak kann?

McTheory:
Kesian si Khalid.. makin serabut jadinya nanti. he he..
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Marilah rakyat Malaysia, berikan pendapat anda supaya anda boleh meluahkan apa yang anda fikirkan kepada semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...