House PK

House PK


CILI KASI TARUK! APA BENARKAH PENYOKONG BN ALAM MAYA YANG PROMO CALON DAP?

Posted: 16 May 2014 01:00 AM PDT

BN kena banyak guna calon puteri yang cantik dan ada personaliti seperti Ketua Puteri ni
Aku tengok dah ramai yang marahkan penyokong BN di alam maya yang mainkan gambar calon DAP Dyana Sofea. Mereka kata penyokong BN kasi promosi percuma kat dia dari gambar bikini hingga gambar dia dalam pelbagai posing.

Aku pulak kurang setuju dengan pendapat ini. Kenapa? Kawasan yang pengundinya majoriti bangsa CINA akan sokong siapa saja calon diletakkan dengan syarat calon tu mewakili parti komunis DAP. Betul tak? Hatta kalau letak seekor babi pun tapi dibawah lambang komunis tersebut, mereka kaum chauvinis akan tetap sokong.

Jadi tak perlu la nak merengek macam tak dapat susu tetek dan nak salahkan orang lain pasal isu ni. UMNO terutama sekali kena belajar utuk mencari calon yang macam ni. Tapi susahkan? Sebab ketua bahagian yang dah expired pun tak mau lepas jawatan kan? Cerdik pandai semua kena cantas..

So ada baiknya UMNO cari calon berpotensi, berketrampilan, sedap mata memandang sebagai wakil. Sudah-sudah la letak calon recycle dan bangkai bernyawa mewakili UMNO mahupun BN. Contoh Ketua Puteri UMNO kan? Dia lawa kan? So kena cari yang lawa dan ada personaliti, baru nampak style. Bukan letak jenis berlemak dan tak tau jantina apa yang dia ada.

Sekarang ni aku tak sabar nak tunggu siapa akan mewakili BN di Teluk Intan? Apakah masih mahu diletakkan bangkai yang dah 3 kali kalah di Teluk Intan? Atau BN berani buat sesuatu yang baru? Bernikah BN letak seseorang yang boleh menandingi Dyana? Hebat sangat ke Dyana ni sampai BN takut nak announce calon Teluk Intan hingga saat ini?

Oh ya, kalau setakat nak bukak aib atau peribadi calon DAP ni memang tak laku sebab rakyat yng berbangsa chauvinis ni tak kisah, mereka ni sanggup terima pemimpin kaki liwat, kaki zina dan bermacam lagi. Seperti aku kata pada awal tadi, kalau letak babi pun mereka tetap akan pangkah parti komunis punya kan?

Nanti aku sambung lagi..

MISTERI BERAPI! APA MOTIF SEBENAR IDAMAN SAGA UNTUK AMBILALIH PLUS HIGHWAY?

Posted: 15 May 2014 11:30 PM PDT

Beberapa minggu lalu MYKMU mendedahkan cadangan tujuh muka surat Idaman Saga Sdn Bhd, syarikat pelaburan yang dikaitkan dengan Tan Sri Halim Saad, untuk mengambil alih Projek Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) dengan menjanjikan tiada kenaikan tol selamanya.


UEM-PLUS 

Kami dimaklumkan sungguhpun kerajaan tidak begitu berminat mendengar cadangan tersebut Idaman Saga masih terus melobi untuk dipertimbangkan. Kerajaan dikatakan kurang berminat kerana Tan Sri Halim Saad pada 2009 pernah mengemukan cadangan yang lebih kurang serupa namun akhirnya tidak meneruskannya apabila diminta meletak deposit sebanyak RM 50 juta sebagai bukti kesungguhan rancangan pengambil alihan itu.

Kesungguhan Tan Sri Halim Saad ingin mengambil alih PLUS sangat mencurigakan. Halim mendakwa mahu membantu kerajaan mengurangkan beban kewangan dan politik akibat kenaikan tol. Namun, pengambil alihan PLUS sebagai lebuh raya terpanjang dan aset terbesar jalan raya negara lebih banyak isu dan komplikasi termasuk harga yang jauh lebih mahal berbanding lebuh raya lain.

Masalah tol sebenarnya banyak berlaku di dalam bandar. Justeru jika Halim benar-benar mahu membantu kerajaan di samping membuat untung, mengambil alih lebuh raya di dalam bandar seperti Litrak atau LDP lebih menguntungkan, lebih mudah diuruskan dan tentunya lebih murah dari PLUS jika berdasarkan harga pasaran.

Jumlah trafik yang lebih tinggi, dan ketiadaan tempat hentian yang banyak membolehkan Idaman Saga membuat keuntungan lebih besar jika mereka benar-benar mempunyai formula luar biasa dalam mengelakkan kenaikan tol tanpa menjejaskan keuntungan dan pembayaran balik pinjaman syarikat konsesi.

Kami difahamkan sejak kebelakangan ini Idaman Saga secara berterusan mewujudkan strategi perhubungan awam bagi mewujudkan persepsi mereka boleh menguruskan PLUS lebih baik dari Syarikat Berkaitan Kerajaan (Government Linked Company -GLC) dan menjamin kadar tol yang tetap dan murah. Ini bagi memberi tekanan kepada kerajaan untuk menjual PLUS kepada mereka.

Seorang pemerhati ekonomi yang dihubungi menyatakan adalah sukar untuk Idaman Saga menjanjikan kadar tol yang murah tanpa mengorbankan kualiti jalan, kebersihan dan pengurusan tempat rehat yang baik seperti yang dilakukan oleh PLUS Berhad sekarang.

"Pengambil alihan PLUS Berhad juga bermakna mereka mengambil alih hutang konsesi itu dan juga menambah hutang baru. Saya tidak fikir pembelian ini akan dilakukan secara tunai. Pembelian PLUS jika berlaku akan berharga berbilion ringgit dan memerlukan pembiayaan kewangan yang besar."
Ini bermakna pengambil alihan ini akan menyebabkan PLUS menanggung hutang yang lebih besar dari sedia ada.
"Kemungkinan besar sekarang ini ialah Idaman Saga akan memohon mengambil alih PLUS dengan harga diskaun sebagai timbal balas menstabilkan harga tol. Dalam masa yang sama, saya fikir mereka akan membuat keuntungan melalui pengurangan kos penyelenggaraan yang sekaligus akan merendahkan kualiti perkhidmatan sepanjang PLUS."
halim-plus


Selain itu, penulis melihat kemungkinan paling besar mengapa Idaman Saga ingin mengambil alih PLUS dan bukannya syarikat konsesi tol yang lain ialah kedudukan strategik tanah-tanah dalam PLUS Berhad sepanjang lebuh raya tersebut.

Kawasan sepanjang Lebuh Raya Utara Selatan termasuk hentian R&R sedia ada jika dibangunkan secara komersial tanpa mengambil kira faktor alam sekitar dan keindahan setempat boleh memberi pulangan hartanah yang lumayan kepada PLUS BERHAD.

Sudah tentu pengkomersialan yang intensif akan membolehkan Idaman Saga membuat keuntungan berlipat kali ganda dan melupuskan (offset) kerugian dari penentuan harga tol yang murah dan tetap.

Namun dalam jangka masa panjang, jika ini berlaku ia bukan sahaja merugikan negara malah mengancam aset alam sekitar negara yang sangat bernilai.

Apakah kita mahu melihat sepanjang lebuh raya Utara-Selatan akan dipenuhi bangunan-banguan komersial dan papan-papan iklan gergasi diletakkan secara besar-besaran?

Sudah tentu juga kaedah pengurusan hari ini yang menggambarkan Lebuh Raya Utara Selatan sebagai jalan raya mesra alam sekitar yang menyamankan akan hilang sekelip mata bila ia diuruskan untuk meraih keuntungan maksima.

Hakikatnya, jika Idaman Saga benar-benar mahu membantu kerajaan dan rakyat di samping membuat untuk ambil alihlah tol-tol dalam bandar yang kian menekan kehidupan rakyat.


HOUSE PK: Ini petikan dari MyKMU. Apa tujuan sebenar untuk pengambilalihan ni? Adakah ianya untuk membantu rakyat? Adakah ianya satu personal vendetta untuk membalas dendam terhadap kerajaan kerana seseorng individu tu berasa malu kerana dia gagal dan kerajaan ambil tindakan dahulu? 

Kita tak tau kan? Yang paling bagus sekali. JUAL JE PLUS NI KAT SYED MOKHTAR AL BUKHARY. aku yakin selamat dunia akhirat!

GERAKAN KOMUNIS DI PENANG SEMAKIN MENGGANAS!

Posted: 15 May 2014 09:59 PM PDT


DAP dan perlanggaran undang-undang bukannya perkara baru. Hanya kerana barisan pemimpin mereka merupakan peguam-peguam hebat, undang-undang di Malaysia dianggap sebagai picisan sahaja. Mereka tidak peduli dengan sebarang undang-undang kerana undang-undang tersebut dianggap sebagai melanggar kebebasan hak asasi manusia.

Maka tidak hairanlah apabila DAP dengan penjenayah dan kumpulan penjenayah bagaikan isi dengan kuku yang langsung tidak boleh dipisahkan. Disebabkan itulah juga, DAP menjadi juara membela penjenayah dan kumpulan penjenayah seperti yang dapat kita saksikan selama ini.

Dalam kempen PRK Bukit Gelugor, amalan melanggar undang-undang dibuktikan sekali lagi oleh jentera kempen DAP. Antara mekanisme yang menjadi ikonik kepada kempen Ramkarpal Singh Deo, anak lelaki Karpal Singh yang cuba menafikan, pencalonannya sebagai amalan kronisme dalam DAP, ialah sebuah JEEP WRANGLER berwarna merah.

Tahukah anda, sepanjang kempen yang dijalankan oleh calon DAP itu iaitu semenjak dari hari Penamaan  Calon pada 12 Mei lagi, JEEP WRANGLER itu tidak mempunyai cukai jalan yang sah. Cukai jalan Jeep berkenaan telah tamat tempoh semenjak 24 Mac 2014 lalu.

Pemeriksaan dengan rekod JPJ turut mengesahkan fakta ini.

Perkara sekecil itu pun DAP boleh cabar, apakan lagi isu-isu besar. Undang-undang Malaysia bukanlah untuk mereka hormati kerana mereka adalah DAP dan mereka adalah peguam-peguam yang boleh memanipulasikan segala undang-undang di negara ini.

Tapi itulah yang disukai dan digemari oleh sebahagian daripada anak-anak muda zaman sekarang. Sesiapa atau mana-mana organisasi yang berani melanggar undang-undang negara, akan diangkat serta dianggap sebagai perwira!!!

HOUSE PK: Aku ambik dari blog Flying Kick. Hebat kan cara komunis tadbir negeri mereka. Kereta takde road tax insurans pun mereka lanyak untuk anak Karpal ni. Ya la dah negeri bapak deme punya kan? Inikah yang orang Penang mahu? Sebangsat-bangsat BN pun takde le deme buat macam ni...

PANAS WEI! BABI MANA DOK PELAGA MB PERAK DAN EXCO NI?

Posted: 15 May 2014 02:04 AM PDT

Aku tak faham dengan manusia ni la, elok-elok negeri Perak aman damai bawah pemerintahan Dr Zambry, ada pulak kucing kurap yang nak melaga-lagakan Mb dan Exco dengan menjaja cerita dongengan.

Aku ni malas nak usik sesama kawan beb, tapi benda ni sudah lebih ni. Korang nak tau apa kisah sebenarnya? KLIK DAN BACA SINI
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Marilah rakyat Malaysia, berikan pendapat anda supaya anda boleh meluahkan apa yang anda fikirkan kepada semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...