Kedah Ke KL

Kedah Ke KL


HOT!! Mukhriz Mahathir Membazir Ubahsuai Rumah Hingga Berjuta? #KedahSerataRata #HanyaDiKedah

Posted: 21 Aug 2014 06:27 PM PDT


Ada orang bising Dato Seri Hj Mukhriz Mahathir renovate rumah MB Kedah. Pelik kan.. beliau renovate rumah rasmi MB Kedah, bukan rumah peribadi.

Rumah rasmi MB Kedah diguna oleh semua pemimpin yg dilantik menjadi MB Kedah. Maknanya rumah tu akan jadi rumah rasmi kerajaan.

Ada yang kata rumah tu dah elok, kenapa nak renovate lagi.

Untuk pengetahuan pembaca.

Rumah rasmi MB tu, sebenarnya dah dibina lebih 40 tahun yang lepas. Malah rumah tersebut ditinggalkan kosong selama 20 tahun.

Perabot dan barangan dalam tu dah daif. Takkan seorang MB yang bawa masuk pelaburan berbillion-billion tinggal di rumah sedaif itu?

Rumah yang ditinggalkan tu dah macam hantu jika kita masuk tengok di dalamnya. Jadi tak salah DSMM renovate rumah rasmi tersebut bagi cantik dan menarik.

Sebenarnya beliau boleh bina sebuah banglo peribadi jika beliau mahu. Namun beliau memilih untuk membina rumah rasmi MB kerana beliau amanah. Sama juga dengan Arwah Ustaz Azizan yang renovate pejabat beliau ketika beliau mula-mula masuk menjadi kerajaan negeri.

Jadi apa salah kalau DSMM renovate rumah rasmi MB? Malah beliau bercadang untuk membuat landskap dan rumah tersebut menjadi mercu tanda terbaru dinegeri Kedah.

Rumah rasmi MB juga digunakan untuk Kuliah Pagi setiap Sabtu, jamuan kenduri untuk rakyat, majlis rasmi kerajaan dan pelbagai majlis lain.

Landskap yang menarik, ada yang kata membazir. Sama la juga macam KLCC dan Putrajaya, dulu pun dikatakan membazir, tapi sekarang semua pakat berebut nak duduk kat situ.

Malah Putrajaya sudah menjadi satu mercu tanda Malaysia yang paling terkenal di dunia.

Jadi percayalah rumah MB Kedah akan jadi satu mercu tanda terbaru di Kedah, malah tak mustahil ianya akan popular hingga menjadi tumpuan pelancong.
-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Marilah rakyat Malaysia, berikan pendapat anda supaya anda boleh meluahkan apa yang anda fikirkan kepada semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...