Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Melayu Atau Pemimpin UMNO Akan 'Terbangsat' Jika UMNO Hilang Kuasa?

Posted: 23 Aug 2015 09:13 AM PDT


Inilah cara pemimpin UMNO, bila dah sedar diri dah tak dihormati dan tak disenangi kebanyakkan rakyat, mulalah dia mainkan isu Bangsa..

Dah lapuk sangat rasanya strategi yang diguna pakai oleh UMNO ini iaitu '3R'..

Race, Royal, Religion.. bila dah tersepit dengan pelbagai isu tiga perkara itu pasti akan dibangkitkan mereka satu persatu..

Dalam hal ini.. Isu bangsa telah digunakan oleh Najib yang hingga kini belum menjawab soalan Muhyiddin mengenai baki dari RM2.6 Billion itu dan masih belum mengambil tindakan undang-undang terhadap WSJ yang dituduh memfitnah dirinya..

Isu bangsa akan digunakan oleh mereka untuk menakut-nakutkan penyokongnya supaya dirinya boleh kekal berkuasa bila bangsa yang ketakutan itu menyorok belakang dia sekaligus menyokongnya.

Hari ini di Kangar untuk menakut-nakutkan sambil memperbodohkan ahli-ahli UMNO yang mendengar ucapannya, Najib berkata..

"Saya pilih perkataan orang Melayu akan terbangsat kalau UMNO hilang kuasa. Terbangsat...tidak ada perkataan yang boleh menggambarkan untung nasib yang cukup tertekan, hilang segala-galanya, hilang kuasa, hilang maruah dan hilang masa depan,"

Hakikatnya siapa yang sebenarnya akan terbangsat kalau UMNO hilang kuasa?.. Najib, Pemimpin UMNO, atau Bangsa Melayu?

Yang akan 'terbangsat' ialah Najib dan pemimpin-pemimpin UMNO yang membina harta melalui kuasa yang ada ditangan mereka, bukannya Bangsa Melayu..

Melayu masih ada Raja-raja yang dijamin perlembagaan negara.. Melayu tidak akan di bangsatkan seperti mana yang Najib kata sebab majoriti pengundi adalah Melayu..

Akan bangsatkah Melayu jika UMNO hilang kuasa sedangkan Bangsa Melayu sedah wujud sebelum UMNO wujud, adakah Melayu sebelum UMNO muncul itu bangsat?

Bangsatkah Melayu di Pulau Pinang?.. Bangsatkah Melayu di Selangor.. Bangsatkah Melayu di Kelantan?.. UMNO dah hilang kuasa disitu.. Bangsat ke depa tu Najib?


Laporan berkaitan..

KANGAR: Orang Melayu akan bangsat jika UMNO hilang kuasa, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Presiden UMNO itu berkata oleh yang demikian, anggota UMNO wajib mempertahankan parti yang menerajui kepimpinan negara itu.

"Saya pernah kata bahawa seandainya UMNO hilang kuasa, apa akan terjadi kepada bangsa Melayu dan umat Islam?

"Dalam banyak-banyak perkataan dalam Kamus Dewan Bahasa, ada orang kata, orang Melayu akan tersungkur, orang Melayu akan terkecundang dan ada yang kata orang Melayu akan tertiarap," katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap pada majlis perasmian berkelompok persidangan perwakilan UMNO Bahagian Padang Besar, Kangar dan Arau di Dewan Wawasan 2020 di sini, hari ini.

Menjelas lanjut mengenai perkara itu, Najib berkata beliau memilih perkataan bangsat kerana tidak ada perkataan lain yang boleh menggambarkan keadaan orang Melayu, yang akan cukup tertekan jika UMNO hilang kuasa.

"Saya pilih perkataan orang Melayu akan terbangsat kalau UMNO hilang kuasa. Terbangsat...tidak ada perkataan yang boleh menggambarkan untung nasib yang cukup tertekan, hilang segala-galanya, hilang kuasa, hilang maruah dan hilang masa depan," katanya.

Oleh itu, katanya segala permasalahan yang berlaku dalam parti perlu diselesaikan bagi memastikan UMNO kekal berkuasa.

"Kalau ada masalah, cari penyelesaian, sama ada peringkat nasional, peringkat negeri, takkan tidak ada penyelesaian," katanya.

Katanya pelbagai dugaan dan masalah pernah dilalui parti itu sebelum ini, dan ia berjaya diselesaikan.

"Pengasas UMNO keluar UMNO dan tubuh parti lain, biro agama keluar dan tubuh parti PAS, UMNO diharamkan, presiden UMNO berlawan dan menang 41 undi sahaja, krisis kewangan 1997, zaman konfrontasi, komunis dan bermacam-macam...tapi kita berjaya melepasi daripada krisis-krisis tersebut," katanya.

Najib berkata dengan adanya penyatuan dalam parti, tidak ada sebab UMNO tidak boleh kekal sebagai parti yang memerintah.

"Sebagai sebuah parti, kita harungi lautan yang terbentang luas, adakala bergelora dan adakala dipukul badai.

"Bahtera UMNO sebenarnya kuat dan telah diuji sekian lama dan telah banyak berjasa mengubah landskap politik, ekonomi dan sosial sehingga dunia menganggap Malaysia di bawah UMNO sebagai sebuah negara model dan berjaya," katanya lapor AstroAwani

UMNO hilang kuasapun hak-hak Melayu masih terjamin dibawah perlembagaan, lagipun Melayu bukan UMNO, UMNO hanya mewakili Melayu..

Ni surat terbuka buat Najib..

Melayu dah cukup dibangsatkan Perdana Menteri

Oleh Hafidz Baharom

Sebagai seorang ahli bangsa Melayu yang tidak memihak kepada mana-mana parti politik, saya tercengang membaca berita hari ini di mana perdana menteri kita sendiri mengatakan tanpa UMNO, Melayu akan 'dibangsatkan'.

Apakah Datuk Seri Najib Tun Razak sudah lupa bahawa dia sendiri sebagai Presiden UMNO yang telah membangsatkan Melayu sepanjang tempoh sebagai Perdana Menteri?

Walaupun bangsa Melayu dikatakan mudah lupa, kita tidaklah begitu bangang sampai lupa siapa sebenarnya dalang dalam memporak-perandakan Melayu di Malaysia ini, sampaikan hanya datang nak meraih undi lepas itu langsung menghilang.

Bangsa Melayu satu negara ingat sewaktu air bah datang, 200,000 rakyat Malaysia yang ramainya Melayu terbiar tanpa rumah, menyambut Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini dalam khemah sahaja, perdana menteri kita sanggup sambung main golf di Hawaii.

Bangsa Melayu di Sabah masih ingat semasa gempa bumi menimpa, perdana menteri kita masih sibuk hendak ke Jeddah.

Bangsa Melayu masih ingat bila kita menghadapi kesusahan hendak mencukupkan duit gaji masing-masing tahan sebulan, memohon bantuan kawal harga, Si Najib ini sanggup kata kita tidak berterima kasih yang kerajaan dia menurunkan harga kangkung!

Mohon maaf, Datuk Seri, tapi bak kata bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, rakyat Malaysia, malah rakyat Melayu Malaysia bukan bangang nak terima lagi kata-kata kamu dan kabinet kamu.

Melayu sekarang tidak mengambil lagi umpan-umpan dan kenyataan bangang yang dikeluarkan oleh penyokong kamu.

Melayu sekarang takkan percaya propaganda yang segala isu ekonomi disebabkan Yahudi.

Melayu sekarang takkan percaya ini adalah konspirasi "orang putih", apa lagi bila Najib sendiri percaya sangat golongan ini sampai ada Paul Stadlen dalam kumpulan beliau.

Dalam apa yang sedang berlaku sekarang ini, bangsa Melayu sekarang tengah terpinga-pinga kenapa ketua parti politik yang kononnya mewakili bangsa kita sanggup membangsatkan kita semua sesuka hati.

Melayu sekarang sedang bangun bertanya dan menyanggah segala kenyataan Presiden UMNO. Bak kata seorang ahli UMNO di Langkawi, mereka sudah mula menyangkal kenyataan presiden yang telah "mengencing" bukan sahaja tiga juta ahli UMNO, malah semua rakyat Malaysia tak kira bangsa dan parti.

Jelas sekali orang yang membangsatkan Melayu, yang pentingkan kesetiaan lebih daripada kebenaran, yang mementingkan jawatan lebih daripada bangsa sampai mengaku "darah pahlawan Bugis" tapi kecut masuk bangunan parti sendiri berhadapan dengan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjawab soalan adalah seorang pemimpin yang telah hilang mandat bukan sahaja dari rakyat, tapi lebih lagi bangsa Melayu sejagat.

Kalau raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah. Perdana menteri kita bukanlah raja, tapi seorang ketua parti politik Melayu yang telah mengabaikan tanggungjawab beliau untuk kepentingan dirinya sendiri.

Sudahlah, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Lihat laman Facebook kamu sendiri boleh lihat Melayu dari mana-mana negeri pun dah bersuara.

Kalau setakat nak tebalkan muka sampai setebal badak sumbu Sumatera pun dah tak guna sebab dah pupus.

Kalau setakat nak alihkan perhatian kita dengan kelahiran anak panda, nak mengangkat keadaan dengan mencampak BR1M, nak kata duit Pak Arab yang berbilion jadi pelabur 1MDB pun tak guna dah sekarang ini.

Langkawi sudah bersuara. Pontian sudah bersuara. Ini Shah Alam sendiri pun sudah bersuara.

Hentikan perbuatan membangsatkan Melayu yang kamu lakukan semata-mata kerana gila kuasa kekal pegang jawatan perdana menteri ~ Sumber dari SINI

Sudahlah Najib.. Melayu sekarang bukannya begitu bodoh untuk mudah diperbodohkan.. errr.. kecuali macai..


Kehebatan Ahmad Maslan Kini Dicabar Ketua UMNO Kepong..

Posted: 23 Aug 2015 06:12 AM PDT


Kehebatan Ahmad Maslan nampaknya kini tercabar dengan kemunculan seorang lagi pemimpin UMNO yang juga Ketua Bahagian UMNO Kepong yang lebih hebat..

Ahmad Maslan dalam ucapannya beberapa hari yang lalu hanya mengatakan beliau sanggup menerima peluru supaya Najib tidak kena tetepi Pemimpin UMNO yang seorang ini ternyata lebih hebat..

Kata Ahmad Maslan "Kalau ditanya Ahmad Maslan adakah sanggup menerima peluru supaya Datuk Najib tidak kena, Ahmad Maslan akan kata, saya sanggup menerima segala peluru,".. bacalah di SINI

Peluru yang dimaksudkan oleh Ahmad Maslan itu boleh ditafsirkan sebagai isu-isu yang digunakan untuk menyerang Najib, lagipun aku yakin Ahmad Maslan tidak begitu bodoh (walaupun terkenal dengan kenyataan-kenyataan bodohnya) untuk ditembak demi Najib.

Ungkapannya itu dipercayai hanyalah sekadar ayat untuk membodek Rosmah dan Najib..

Hari ini muncul seorang pemimpin UMNO yang lebih hebat dalam membodek Najib dan Rosmah, walaupun dah berusia namun jelas jahilnya..

"Saya berani mati untuk Najib. Jangan sentuh Najib. Kalau mahu mati, mahu mati bersama Najib. Itu ikrar kami (ahli UMNO bahagian Kepong). Mati dalam politik adalah lebih baik daripada mati katak,"

Sebagai orang Islam kita ni sepatutnya hidup dan mati dalam Islam dan hidup dan mati demi Allah..  bukannya demi pemimpin yang ada sekarang ni..

Nak bodek pun jangan sampai dianggap sesat!!..

Laporan berkaitan..

KUALA LUMPUR: Ketua UMNO Bahagian Kepong, Datuk Rizuan Abd Hamid menegaskan beliau akan berjuang bersama presiden partinya, Datuk Seri Najib Tun Razak sehingga ke nafas terakhir.

Beliau berkata, terlalu banyak jasa diberikan oleh Najib untuk negara ini terutama dengan melakukan pembaharuan yang lebih baik daripada apa yang dilakuan oleh bekas perdana menteri Malaysia sebelum ini.

"Gagasan 1Malaysia, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) bantuan persekolahan, Klinik 1Malaysia, pelbagai jenama 1Malaysia... semuanya untuk bantu orang miskin tidak kira di kampung atau bandar," katanya ketika berucap pada Mesyuarat Perwakilan UMNO bahagian Kepong di Hotel Hilton, KL Sentral pada Ahad.

Menurut Rizuan, ahli UMNO bahagian Kepong perlu menyokong kepimpinan Najib sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

Beliau berkata, mereka (ahli UMNO bahagian Kepong) perlu berikrar untuk taat setia tidak berbelah bahagi kepada Najib.

"Saya berani mati untuk Najib. Jangan sentuh Najib. Kalau mahu mati, mahu mati bersama Najib. Itu ikrar kami (ahli UMNO bahagian Kepong). Mati dalam politik adalah lebih baik daripada mati katak," katanya.

Rizuan berkata, walaupun banyak desakan yang meminta Najib meletakkan jawatan, namun ketika ini tiada siapa yang layak untuk menggantikannya sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Katanya, sokongan diberikan kepada Najib kerana beliau masih mempunyai otak yang kuat dan hebat.

"Kenapalah anda semua mahu fikir untuk buang dia? Nak suruh dia berhenti? Adakah ada orang lain yang layak selain daripada Najib? Beritahu saya, ada ke? Zahid Hamidi pun kata beliau tidak bersedia lagi," tambahnya lapor AstroAwani

Ada harapan jadi Menteri dia ni, boleh ganti Ahmad Maslan..


-------------------------------------------------------------------------------

Jom berjuang bersama rakan bloggers di Facebook!

Tunjukkan sokongan anda! Sila Like.

No comments:

Post a Comment

Marilah rakyat Malaysia, berikan pendapat anda supaya anda boleh meluahkan apa yang anda fikirkan kepada semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...